Jaka jest cena pozycjonowania sklepu internetowego i z czego ona wynika?

Rynek sklepów internetowych stał się naprawdę bardzo trudny – konkurencja jest duża i prężnie rozwijająca się, co oznacza, że odnieść sukces w tej branży jest aktualnie naprawdę ciężko. Jedną z głównych rzeczy, o jakie się należy troszczyć, żeby nie zginąć w gąszczu różnorodnych sklepów, jest pozycjonowanie strony internetowej, które jest usługą niezwykle trudną do wyceny, bowiem koszty zależą m. in. od tempa, w jakim rozwija się konkurencja. W dzisiejszym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, z jakimi cenami za usługę pozycjonowania można się spotkać oraz od czego ona właściwie zależy.

Czynniki wpływające na koszt pozycjonowania

Osoby wpisujące w wyszukiwarkę frazę „ile kosztuje pozycjonowanie” bardzo często nigdy nie zetknęły się z tym tematem i dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą branżą — żeby zrozumieć, jak ciężko jednoznacznie powiedzieć ile kosztuje tego typu usługa, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jak wiele składowych ma na nią wpływ.

Jednym z głównych tego typu czynników jest konkurencyjność danej branży, a tym samym konkurencyjność fraz do pozycjonowania. Im większa jest konkurencja, tym trudniejsze staje się osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, co oczywiście znacznie podwyższa koszty. W przypadku niszowych branż i sklepów zajmujących się sprzedażą jakiegoś oryginalnego produktu, ceny za pozycjonowanie są zazwyczaj o wiele niższe.

Kolejną ważną sprawą jest ilość słów kluczowych – jeżeli zajmujemy się sprzedażą szerokiego asortymentu towaru, niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu jedynie w przypadku pozycjonowania kilku fraz, konieczne jest tzw. pozycjonowanie long tail, które polega na pozycjonowaniu na dużą ilość fraz, głównie tych produktowych, co wpływa na znaczne powiększenie się ruch na stronie, a w efekcie, większą sprzedaż.

Jakość aktualnej strony internetowej to również niezwykle istotny aspekt – osoby zwracające się z zapytaniem o usługę pozycjonowania bardzo często nie zdają sobie sprawy, że niedopuszczalne jest skopiowanie opisów oferowanych towarów ze strony producenta, ponieważ sprawia to, że algorytm Google bardzo nisko ocenia naszą stronę i w efekcie klienci nigdy nie zobaczą jej wysoko w wynikach wyszukiwania. Konieczność utworzenia nowych treści i przebudowania strony to więc kolejny czynnik mający wpływ na koszt całej usługi pozycjonowania.

Agencje SEO, przy wycenie kosztów, zwracają także uwagę na samą obecność oraz ewentualną jakość aktualnych linków prowadzących do naszego sklepu internetowego, jak również sprawdzają, czy na stronę, którą chcemy pozycjonować, nie zostały nałożone kary ze strony Google (jeżeli tak, cena usługi może bardzo wzrosnąć).

Orientacyjny zakres kosztów pozycjonowania

Mając na uwadze wyżej wymienione aspekty, widać jak trudno jednoznacznie wskazać, ile właściwie kosztuje pozycjonowanie, żeby jednak mieć ogólny pogląd na sytuację postaramy się przedstawić stawki, z jakimi można się spotkać.

Najprostsze i działające w najmniej konkurencyjnych branżach sklepy internetowe ciechanów pozycjonuje się w abonamencie wynoszącym około 500 – 700 zł na miesiąc, są to jednak wyjątki i niestety ceny są zazwyczaj wyższe. Większość nowo powstających sklepów pozycjonuje się aktualnie w kwicie od 1000 do 4000 zł i z taką ceną należy się liczyć. Duże sklepy internetowe, które na celu mają budowanie ogólnokrajowej renomy, muszą się natomiast liczyć z wydatkami rzędu 20 000 i więcej, co ważne – koszta pozycjonowania stale rosną, bo konkurencja staje się coraz to silniejsza.

Ważna kwestia: dlaczego w przypadku pozycjonowania sklepów mówimy o abonamencie? Z prostego powodu — dla sklepów internetowych jest to tańsze i korzystniejsze rozwiązanie od płatności za efekt, co wynika z konieczności ciągłego dostosowywania się do zmieniającej się konkurencji, aktualizacja asortymentu itp. Bardzo ważne, w przypadku takich witryn jest rozsądne rozplanowanie działań i budżetu, co pozwoli osiągnąć konkretne wyniki.

Klient, który poszukuje usług pozycjonowania, nigdy nie jest taki sam i zawsze wymaga indywidualnego podejścia, dlatego niemożliwe jest stworzenie jednego konkretnego cennika. Bez względu jednak na to, ile przeznaczymy na pozycjonowanie, w przypadku prowadzonego przez nas sklepu internetowego jedno jest pewne – jeżeli usługa zostanie dobrze wykonana, pieniądze przeznaczone na SEO, nie są kosztem, a w zasadzie dobrą i konieczną inwestycją, o czym należy zawsze pamiętać.

 

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *