Obowiązujące standardy podczas tworzenia strony WWW

Celem prawidłowo funkcjonującej strony internetowej jest przekazywanie informacji. Aby strona odnosiła sukces musi spełniać pewne warunki. O podstawowych standardach warto pamiętać już podczas jej tworzenia.
Budowę strony zaczyna się od określenia jej celu. Daje to pewien obraz jak ma ona docelowo wyglądać i rozbudza wyobraźnię jej projektanta. To na tym etapie podejmowane są decyzje odnośnie takich aspektów jak treść, UXy, grafika, kod i inne. Po uzgodnieniu celu działania serwisu specjalista od tworzenia witryn WWW może rozpocząć swoją pracę. Zawsze powinien pamiętać, aby:

  1. Umieścić w widocznym miejscu serwisu, na górze strony następujące elementy: logo, nazwę firmy lub tytuł strony, a także sloganu reklamowego, który określa główne przesłanie oraz misję danej strony internetowej.
  2. Unikać określeń typu „Witamy na naszej stronie” zwłaszcza w nagłówkach strony. Znacznik TITLE powinien zawierać… (patrz punkt 1).
  3. Stworzyć sekcję „O firmie”, „O nas” itp. Warto swoim klientom oprócz oferty dokładnie zaprezentować również swoją firmę, organizację, instytucję.
  4. Wkomponować w witrynę tzw. punkty startowe. Chodzi o zakładki, dzięki którym użytkownicy serwisu mogą szybko i sprawnie przemieszczać się po nim i korzystać z jego możliwości oraz zasobów.
  5. Umieści na stronie wyszukiwarkę. Należy wbudować ją w odpowiednim i widocznym miejscu.
  6. Usytuować na łamach strony pewnych przykładowych treści lub próbek na temat tego, co ten serwis oferuje (produkty, usługi). Dzięki temu zachęca się użytkowników do korzystania z witryny. Korzystnym i coraz częstszym rozwiązaniem jest prowadzenie tematycznego bloga związanego z oferowanymi towarami czy usługami.
  7. Stworzyć w treściach zawartych na stronie linki, dzięki, którym można z łatwością i szybko przechodzić do odpowiednich sekcji. Ważne jest umieszczanie w linkach słów kluczowych. Wszystko to ułatwia i usprawnia korzystanie z serwisu. Z praktyki wynika, że bardzo często użytkownicy przeglądając nowy serwis poszukują „cokolwiek”, na co można kliknąć.
  8. Zamieścić na głównej stronie linki do artykułów, które odnoszą się do najważniejszych, pierwszoplanowych produktów, usług. Chodzi o ich promocję.
  9. Unikać przesytu odnośnie kolorów, grafiki, reklam… . Zazwyczaj nic nie wnoszą do treści. Należy wystrzegać się tego, co zbędne.

Dobrej, jakości strona WWW powinna szybko się ładować. Można to uzyskać poprzez prawidłowe zbudowanie kodu dokumentu, optymalizuję grafiki i kodu strony, a także wtedy, gdy nie przeładowuje się strony zbędnymi elementami.